La fel ca si in cazul oamenilor exista caini inteligenti si caini mai putin inteligenti. Daca doriti sa vedeti ce nivel de inteligenta are animalul vostru de companie si cat de inzestrat este, testati-l cu ajutorul acestui joc de inteligenta oferit mai jos.
Asezati in fata unui caine doua pahare identice din plastic. Plasati sub unul dintre ele un stimulent delicios (biscuite, bucatica de carne uscata etc). Apoi rearanjati paharele, miscati-le inainte, inapoi, in cerc si schimbati-le locul. Faceti asta cu o viteza moderata, nu uitati, totusi, ca aveti drept „subiect” un catel. Dupa ce va opriti asteptati ca micutul animal sa gaseasca stimulentul. Cat de sigur si cat de repede a gasit delicatesa?
• Daca a urmarit atent miscarile, a ezitat putin (deloc) si in 3-5 secunde a gasit solutia corecta=100 pct.
• Daca a urmarit paharele dar a ezitat mai mult sa ia o decizie si in final chiar a gresit prima incercare, aveti un catel de 60 pct.
• Daca nu acorda interes jocului si latra voios cerand biscuitele, aveti … un lenes rasfatat.
2. Testul paharelor (cu parte de dresaj)
• 3-5 minute … iata un catel cu nivel bun de dresaj si „bun de urma”. Merita 100 de puncte.
• 10-15 minute … nu-i rau! Micul animal stie ce se cere de la el, dar este un pic comod, sau nehotarat. Acordati-i 75 pct.
• O zi si-o noapte. Sau micutul catel v-a insotit in camera alaturata si a vazut unde ati ascuns stimulentul, apoi l-a luat. E un smecher lenes, dati-i 5 puncte ca sa nu se supere!
3. Cusca
Cum se descurca cainele vostru atunci cand apar probleme? E tipul de caine care rezolva probleme sau tipul care scapa de ele? Asezati la capatul unui prosop sau a unei bucati mai lungi de material un biscuite. Deasupra asezati un cos, asa incat sa ramana un spatiu mic intre marginea acestuia si podea. Cca. 10 cm din prosop / material trebuie sa stea in afara cosului. Fixati cosul ca sa nu fie daramat (stati voi pe el), in cazul in care cainele se va napusti sa-l impinga. Intrebarea pentru caine este: isi da seama ca trebuie sa traga de prosop / material pentru a scoate biscuitele afara?
• Da, cam in 5 minute, si trage de carpa cu dintii, usor si atent. Ce mai caine! Cu un bonus de 15 puncte, va primi un total de 115 pct.
• Da, cam in 10 minute si mai multe incercari de a sapa cu laba in spatiul ramas liber intre podea si marginea cosului, sau de a rasturna cosul. Acel catel va recupera stimulentul, dar folosind labele. Iata un caine „sapator” cu instincte de supravietuire bune, perseverent si muncitor.
• Nu, dar micul catel incearca sa zambeasca stiind ca va veti plictisi si ii veti oferi fara batai de cap bucatica gustoasa, pentru ca-l iubiti. Aveti un mic animal de companie profitor fara scrupule, penalizati-l cu cele 5 puncte oferite la incercarea anterioara!
4. Bolul cu mancare
Umpleti cu mancare doua recipiente asigurandu-va ca in tot acest timp micul caine va urmareste atent miscarile. Adaugati intr-unul mai multa hrana decat in celalalt 9sa fie vorba de o diferenta evidenta), apoi acoperiti-le. Ce recipient va alege micul animal: pe cel cu mai multa sau pe cel cu mai putina hrana? Inversati partile: umpleti celalalt recipient cu mai multa mancare, acoperiti-le din nou pe amandoua, pentru a afla daca animalul se orienteaza dupa cantitate sau pur si simplu prefera o anumita parte.
• Istetul catel alege in ambele cazuri, fara ezitare, bolul cu mai multa mancare. Este un caine cu potential de campion, va lua inca 150 de puncte si il va putea ajuta pe copilul vostru la teme. Felicitari!
• Prima incercare pentru caine este cea cu bolul plin, apoi mai greseste, alegandu-l pe cel mai gol, dar, cand ii aratati ce a gresit revine la bolul mai plin. E foarte bine, iata un caine destept si capabil sa invete din greseli. Primeste 100 de puncte. Bravo lui!
• Aveti un catel hotarat, care se apropie de cele doua boluri si va maraie daca incercati sa le atingeti pentru a-i explica ce are de facut. Este foarte clar cum sta treaba cu acel animal. Mai aveti nevoie de explicatii? Nu primeste puncte, dar pastreaza mancarea …
5. Patura
Inveliti cainele si acoperiti-i capul cu o patura. De cat timp are nevoie pentru a se elibera din patura? Cu cat mai repede, cu atat rezultatul este mai bun (3-5 secunde=timp optim, 10-15 secunde=timp bun). Daca adoarme, vorbiti in soapta sa nu-l treziti, eliberati un capat de patura ca sa poata respira si porniti o cautare pe Internet pentru „rase caini inteligenti activi”. Mult succes!
P.S. Cuantumul punctelor oferite un catel pe care il testati folosind acest joc de inteligenta este, de fapt, la latitudinea voastra.
SURSA ARTICOL : aici
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Iti multumesc pentru comentariul transmis !
Va exista si un raspuns la el !
La final , daca comentariul tau este ANONIM ,
lasa , totusi , un nume sau pseudonim si o localitate ,
pentru a putea da si eu un raspuns !